Ümit Kalko Haberleri

Kişinin yasevimliığı topluluk ortamında kıymeti olan , kudret, hattıhareket ve başka davranış biçimlerini vüruttirdiği vetirelerin tümüdür.

Yetişek, önceden saptanmış esaslara nazaran insanoğluın davranışlarında belirli vürutmeler sağlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir.

Yetişek; kişinin davranışlarındaki yaşantısı yoluyla kasıtlı olarak ve isteyerek değmeslekme meydana getirme sürecidir.

Görüldüğü kabilinden eğitimin bir çok tanılamamı kuruluşlabilmektedir. Ancak, hasetmüzde çoğunlukla yeğleme edilen tanılamam:

“Bireyin davranışında, kendi yaşantısı yoluyla ve kasıtlı olarak istenilen yönde( eğitimin ammaçlarına iyi ) değmeslekme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.

Bu tanıma nazaran;

· Yetişek bir vetiretir.

· Yetişek sürecinde, kişinin davranışlarının istenilen yönde değmeslektirilmesi ammaçlanmaktadır.

· Davranışlarındaki değmeslekme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.

· Yetişek sürecinde kişinin kendi yaşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ

Eğitimin üç temel öğesi vardır.

1. Yalnızç

2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri

3. Bileğerlendirmeler

Yetişek ammaçla başlar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam değer ve istimara ile son bulur. Sürecin bu mantığı birlik kültürler sinein tıpkısıdır. Yalnızçların içinde ne olduğu ve öğrenme sinein kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre nazaran değmeslekebilir, lakin sürecin doğbirliı değmeslekmez.

Yetişek kapsamı ve tanılamamlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Tarih süresince birkötü filozof ve eğitimci, eğitimin ne başüstüneğuna üzerine farklı farklı tanılamamlamalarda bulunmuşdolaşma. Günümüzde ise eğitimin onaylama edilen ölçünlü tanılamamı şudur: Yetişek, kişinin davranışlarında kendi yaşantıları yoluyla kasıtlı olarak istendik davranış değmeslekikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanılamamlama ekseninde eğitimin umumi hatları çizilebilir. Bu tanılamamlamanın ortamında eğitime üzerine temelı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi yaşantıları yoluyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış değmeslekikliği” ve “müddetç” kabilinden kelimeler eğitimin ana taşlarıdır.

Yetişek, âdemoğlu sinein dirim boyu devam eden bir vetiretir ve davranışlarda değişiklik meydana getirir. Bu davranış değişimleri ise kişinin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişimleri istendik şu demek oluyor ki beklentilere ve hedeflere iyi olabileceği kabilinden istenmedik yönde de vürutebilir. Yetişek sürecinin meslekletilmesi ise kasıtlı şu demek oluyor ki programlı ve programlı olabileceği kabilinden vürutigüzel de olur. Kasıtlı olarak meydana getirilen eğitime formal yetişek, vürutigüzel meydana getirilen eğitime ise informal yetişek denir. Daha açıklayıcı bir örnek verirsek ekol, dershane, yetişek merkezleri kabilinden mekânlarda verilen yetişek formal; kişinin kendi çevresinden edindiği ve planlı programlı olmayan yetişek ise informal eğitidir. Kısaca yetişek sadece okullardaki öğrenmelerle sınırlı değildir.

Yetişek Türleri
Yetişek türlerine nazaran sınıflandırıldığında formal ve informal yetişek cereyan etmek üzere dü tür ortaya çıkar. Formal yetişek okullarda ya da kurumlarda belirli bir niyet ve yetişek çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu yetişek tipinin belirli bir amacı vardır. Bu düzende yetişek süreci idari bir ekip ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal yetişek ise hudayinabit vüruten ölçüsüz ve programsız meydana getirilen eğitimdir ki can bu eğitimi sosyal çevresinden gizil olarak edilir.

Yetişek Sistemi
Yetişek, bir düzenek olarak ele allıkındığında ise yetişek sisteminin üç temel ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, vetireler ve çıktılardır. çağlayık; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, bina, donanım, maliyet, personel kabilinden fiziksel unsurlardır. Süreç; ekol ortamında gerçekleştirilen dersler, öğrenme yaşantıları ve öğüt aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde uzmanlık, yeterlilik, yetki, sınav akıbetları kabilinden istenilen davranış değmeslekiklikleridir.

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*