Tilki SEO

SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki konsept. Fakat bu iki konsept mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.

Özellikle online kızılışdataş firmaları ve internetten satış fail e-kâr siteleri için kritik olan bu iki konsept, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek hesabına önemlidir. Her iki konsept da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı olabilir, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.

Bu nedenle bu yazgımızda hin hin birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını beş altı elan hevesligelgel ve beraber inceleyelim.

SEM: Arama Motoru Pazarlaması

SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması için yapılan çkızılışmalara denir.

Arama motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam gelgelı gerçekleştirilerek web sitelerinde trafik arkaışı nöbetlemlerinin hepsine denir. En pop ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.

Marka bilinirliğini ve bellik değerini zaitrmaya yönelik bir çkızılışma olan SEM, alıcı kitlesini yükseltmek açısından da epey önemlidir. Antrparantez SEM çkızılışmaları ile trafiğinizi müdrike ilave şansı yakalayabilirsiniz.

Arama Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çkızılışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çkızılışmalardır. SEM mukannen bir bütçe için verilen reklamları kapsarken SEO çkızılışmaları mukannen anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde kılmak için yapılan çkızılışmalardır. Elkızı, bu hakkındalaştırmayı beş altı elan hevesligelgel.

SEM ile SEO Arasındaki Farklar

Öncelikli olarak SEO ve SEM çkızılışmaları arasındaki ayrım; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret hakkındalığında, SEO’nun ise içerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde kuruluşlabilmesidir. Yani SEO için en başta içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi için yeni bir ödeme kuruluşlmaz.

Bunun haricinde bir önemli ayrım da hızdır. SEM çkızılışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi gücük süre içinde zaitrabilirsiniz. Bunun aksine SEO çkızılışmaları ise uzun soluklu çkızılışmalardır. SEO çkızılışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri etap etap yapmalkaloriız.

Bu iki sayısal pazarlama konseptı arasındaki bir sair önemli ayrım da doğallıktır. SEM çkızılışmaları ücretli reklam çkızılışmaları olduğu için doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çkızılışmalarında bu kondisyon farklıdır. SEO çkızılışmaları elan katıksız icraatı kapsar ve sitenize elan uzvi bir trafik temizışı sağlar.

Bu iki konsept, içerik itibarıyla da başkalık gösterir. SEO çkızılışmalarındaki içerikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çkızılışmalarında ise garaz elan ticari olduğu için içerikler SEO çkızılışmalarındaki üzere olmayabilir.

Fakat bu ummak değildir ki SEM içerikleri kalitesizdir. Yalnızca iki konsept arasındaki içerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Antrparantez belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden elan bol ya da elan üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine için ikisinden de faydalanılabilir.
Yazımızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam kılmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Mahveden Davranışları: Dijital Inkılapün Yükselişi yazgımıza geçebilirsiniz.

https://tilkiseo.com/

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*